Tuesday, April 7, 2009

::itu dah jadik::

06 april 2009

-Jika Allah menimpakan sesuatu kemudaratan kepadamu, tidak ada yang dapat menghilangkannya melainkanNya, dan jika Allah menghendaki yang baik padamu, maka tidak ada yang dapat menghalangi kehendakNya.Dia memberikan kebaikan itu kepada siapa yang dikehendakiNya diantara hamba-hambanya dan Dialah yang Maha Pengampun lagi Maha penyayang- (10:107)


'Tuhan..hadiahkanlah kasih-Mu kepadaku..Tuhan..kurniakanlah rinduku kepada-Mu..moga kutahu syukurku adalah milikMu'

Diuji dengan hanya sedikit ujian pemberian dari Allah, rasanya dah cukup buatkan aku dan kawan-kawan yang lain tersedar,sebaik mana perancangan yang diatur, kehendak dan perancanganNya adalah yang terbaik. kecil rasa diri bila ujian yang diberi seakan memberi 'hint' pada kami, dunia ni bkan medan mencari kebahagiaan hakiki. 'ada hikmah disebalik apa yang berlaku'..walaupun hati ni hanya Tuhan yang tahu..rasanya dugaan terbesar yang ditempuhi bersama,mengajar erti persahabatan sejati..berkawan bukan hanya ketika senang!itu yang aku rasakan dengan kejadian yang menimpa semalam..::Kinah,Ieda dan Syud..::

saat tuh biarlah jadik perkara hitam dalam hati kami berempat..(buat mereka yang sudah tahu,jadikkanlah kisah kami sbg pengajaran yang terbaik)..jangan sesekali melakukan perkara yang sama..macam-macam yang rase dalam hati ni,sampai dah tak mampu nak menangis..hadapi bersama!itu yang buat kami kuat meski hati waktu tu..hanya Allah yang tahu..perkara yang bermain dgn wang ringgit!!bkn 1 perkara yang boleh dibuat main...walaupon terasa diri dianiaya..mungkin ini satu pembalasan buat kami yang sedikit lalai..Tuhan berkuasa keatas tiap yang berlaku..setiap yang jdik,pasti ada sebab dan hikmahnya..

duduk bersama,cuba mengenang apa yang berlaku pd kami..mencari cara menyelesaikn masalah.Ya Allah....sakit memikirkan langkah..trharu bila masing-masing sepakat untuk bertanggungjawab atas apa yang menimpa..(beb,ak tabik kat korang!)..terpaksa berkorban..itu je jalan yang ada..alhamdulillah,semoga apa yang kita buat ni, jalan yang terbaik untuk kita semua..

:thanks to zizie,tyra and arina.............physically and mentally support..tq sgt..
:thanks to faiz,naqi and kimi.................jadik pendengar yang baik..korang emg best!
:thanks to abg apiz........................budi bicara,toleransi dan nasihat serta tunjuk ajar..

wt IEDA,SYUD and KINAH : ini jalan terbaik buat kita..aku sayang korang bagai orang gillak!!naseb la,Tuhan masih syang kat kita..huhu..byk hikmah yang kita dapat,as korang pon dah admit benda tuh..kn?pasni kite kne lbeyh berhati-hati...korang emg havoc la!!


saat dunia berhenti berputar,
saat manusia xsanggup lagi berharap,
ketika mentari xsanggup lagi berjanji,
menyinari dunia yang telah kau singgahi,
mampukah kau untuk berbagi,
tanpa hasrat ingin diberi,
dihadapanNya..dihadapanMu,Ya Allah..
Sesungguhnya manusia xkan bisa,
menikmati setia tanpa ikhlas dihatinya..
Sesungguhnya manusia xkan bisa,
menyentuh nikmatNya,
tanpa tulus dihatinya..

1 comment:

  1. setiap apa yang terjadi pasti ada hikmah di sebaliknya. sama ada baik mahu pun buruk. hadapi laah dengan senyuman. ;D

    ReplyDelete