Monday, December 7, 2009

letih;payah;susah;
(ku kira cobaan~)

lame aku tinggalkan blog nih. setiap perkara perlukan pengorbanan,kan?
harapnye pengorbanan nih berbalas sesuatu hari nnt dgn rahmat Allah, Insyaallah.




aku mulakan semester dgn macam-macam perasaan. sedih tinggalkan nenek kat kampung..nenek sakit sekarang. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya aku masih mampu berikan khidmat kudrat aku sepanjang aku bercuti yang sekejap tu..nek, rindunye kat nenek(semoga nenek sihat au!)

tiap kali muncul je sem baru, confirm semua macam haru. kepala bagai nak pecah memikirkan perancangan studi. nak amek subjek ni takut xlarat, nak amek subjek tu plak takut xmampu, nak amek subjek yang sini tak kena timing, nak amek subjek yang sana plak ragu-ragu. haih;( hati ni pulak rase bagai ada yang kurang dan tak kena dgn keputusan yang dibuat. pehal ek? kata ieda dgn shikin, aku lagi bahaya dari diorang! sekurang-kurangnya diorang tahu apa yang mereka risau dan ragukan. aku nih?? hai la labu^^

kalau kat kampung, semua kata anak sipolan yang dapat masuk u dikire hebat. bijak, pandai dan macam-macam lagilah. tapi betapa byk dugaan nak kena tempuh hidup kat u nih. ye lah, nak senang kenalah bersusah dulu..yup, gud qoute!! sekurang-kurangnya, dpt jugaklah naikkan kembali semangat akuh..huhu..come on,fighto!

hari pertama yang sedikit headache. class public admin yang sekejap. lecturer juz masuk n say; "we'll see on wednesday"..hurm, xmenyempat nak rase air-cond dah kena keluar..2nd class: reflection of prophetic history! kejang gak kaki tunggu lecturer sampai. baru nak angkat kaki, tetibe lecturer muncul. duduk pandang madam, ambil attendance, then chow~ lagi sekali; "we'll see on wednesday." hurm..melepak kat library la plak pastu(saje nak dapat angin sejuk) 3rd class; research methodology. lecturer xmasuk! ckup time, blk hostel..malam de class lagi..

jumpe semula dr. marzuki! kalau dulu dia ajar aku intro 2 political science, kali nih die mengajar aku intro to law and government. haih, blur jap. senyap memasing bile sir tny perbezaa federal ngan unitary system..hampeh!otak xdapat recall langsung..hurm, 1st class yang aku kire bleh tahan advanced ahh. bimbang akan semua hal.kenapa ek??

ya Allah,
aku harapkan kejayaan bersama kerahmatanMu.
aku perlukan petunjuk bersama keredhaMu.
lindungilah diriku serta mereka yang aku sayangi.
permudahkanlah segala urusanku.
amin




aku nak minor ape nih??^^
ya Allah, permudahkan segalanya.


3 comments:

  1. marzuki lagi? haha... jgn terlalu rajin untuk datang kelas. nanti anda hampa..hehe
    federal dgn unilateral? federal tu persekutuan...pentadbiran negeri dan pentadbiran pusat berasingan. cth mcm M'sia, urusan negeri mcm adat xboleh dikira sbgai urusan kerajaan pusat.. unitary plak ade 1 chamber je. satu sistem kerajaan pusat. cth mcm UK. semua pentadbiran negeri2 dia kerajaan pusat yg handle. kerajaan negeri semua depend dari kerajaan pusat utk sesuatu tindakan. ntah lebih kurg gitu la..aku x igt..hahaha~

    ReplyDelete
  2. 1)Insyaallah nenek akan sihat dan dia sentiasa mendoakan nurul menggenggam segulung ijazah atau lebih jauh lagi PHD.
    2)ikut kata hati+minat+boleh score+boleh bawa subjek=isnyaallah boleh berjaya....

    ReplyDelete
  3. syuk; thanks ya!!! hahaha..
    kak imah; thaks jugak!hehehe

    ReplyDelete