Thursday, October 13, 2011

#antibiotic#



4 years back;

sedang tergopah-gapah mendaki anak tangga, aku terserempak dengan die. aku senyum, die pun senyum. adat freshie kut. muka masih suci. aku tak malu sapa die.."nak gi mane?" "hurm..kelas arab," die jawab ringkas. "eh, samalah!" aku pulak menambah. pastu jalan je. still sama-sama, walaupun tak tahu nak cakap ape. "duk mane?" die tanya aku. aku jawab; "KC" (stand for Khadijah College). "eh, kita pun KC jugak. duk level berapa?" die tanya. dan aku jawab, "5" pastu aku tengok muka die macam excited habes. "samalah kita..erm,kita duk Wing B. die duduk wing mane?" aku senyum dan jawab, "Wing D". pastu kami angguk-angguk geleng-geleng.

********************************************************************
hah, ayat kat atas mcm nk ayt gaya novel je ann? tapi itu kenyataan. bukan tipuan. 1st time aku jumpa die. rupanya aku satu kelas arab dengan dia. bukan kelas arab je, semua kelas sama dengan die. die jadik kawan aku kat matrix PJ. tukar matric Nilai pun die jadik kawan aku lagi. Waima masuk Main Campus pun die kawan aku lagi. sekarang lagilah. die roomate aku. dan sangat berharap dan aku sentiasa berdoa, biar die menjadi kawan aku sampai bila-bila.
Gaduh2 kecik tu perkara biasa. tak gaduh kang, macam tipu pulak. tapi tak lama. lagipun, mane boleh gaduh lama-lama..nanti aku tak bleh tidor nyenyak. pernah dulu gaduh besar sikit. besar sikit je lah.tak banyak mana pun. aku ni satu hal, cepat sgt emo kalau satu benda tu die tak nak share ngn aku tapi die share ngn orang lain.memang sentapp habislah.HAHAHA. sebab selalunya die share ngan aku. kau pahamkan ape perasaan yg aku rase tuh?! ha, kalau paham takpe. tapi tu hal dulu. sekarang dah ok. macam aku kata tadi, kiteorng mane boleh gaduh lama-lama.hahaha
mula-mula die ade pakwe pun aku rase terpinggir. kan? nampak tak aku sangat emo?! haha. tapi tu dulu lah. sekarang tak dah. hehehe.sekarang aku dah matured.*wink* die pun sama. hahaha. dlm erti kata lain, sama-sama dah matured.
tapi korang tak rase ke, comel what, ade kawan macam aku?! ahahaha. comel ann?*padahal sepatutnye dapat makan pelempang jepun aje* hehehe :)



semalam birthday dia.
selamat hari lahir,sahabat!


selamat hari lahir,
NUR SYUHADA' ISHAK <3

No comments:

Post a Comment