Wednesday, December 14, 2011

aku, kau dan kotex/libreese/laurier..

salam.
penah dengar libreese/laurier/kotex/or whatsoever ah..penah ann?al-kisah satu malam, sedang asyik menonton televisyen bersama seisi keluarga. aku? tengah makan kerepek pedas mak beli sambil bace surat khabar. angah dengan hanah (sibudak kecik yg selalu kami culik) khusyuk tengok tibi. memang khusyuk habes.

tiba-tiba,

"angah, tu ape?" soalan budak kecik tu aku tak berapa nak amek port. lantas adik aku yang lelaki itu selamba pas soalan pd aku.
"tanya along."

hah?? apenih?apenih?

"along, ape tuh?" aku pun berhenti kunyah kerepek keras tuh. mata straight tengok tibi. konpem budak banyak tanya ni punya soalan ade kena mengena dengan tibi.

pehh! aku sentap nak jawap.
"errrr..tu pampers" aishh! dengan budak kecik pun gelabah nak jawap. bukan ape, budak kecik zaman sekarang bukan macam budak kecik zaman dolu-dolu. bijak! tanya satu soalan, lepas kau jawab satu soalan, pasti menyusul soalan lain. aku agi bengang bile adik ak dh sengih-sengih mcm kerang busuk.hampagas punya angah!

"ouhh.yg mcm adik hanah pakai tu eh??"
lantas aku angguk laju-laju. berdoa jangan ade soalan lain yg datang.

""tapi adik hanah punya besar. kenapa ni kecik?"

haih. sudah! aku baling bantal kecik kat angah yg tengah tahan gelak. pasti gembira sebab dah berjaya lari dr soalan tuh.

"hanah, adik pakai tu lain. yang ni lain. ni untuk orang-orang besar"

"macam angah dengan along??"

dassssssssssss! aku dh start garu kepala.

"angah tak pakai. along je."- angah jawab dengan sengalnye.
kali ni remote tibi yang melayang.

hah! betapa aku tewas ditangan budak kecik. apsal eh? sekarang aku tengok makin galak iklan tuala wanita tu kt tibi. iklan kalau selindung-selindung tak apelah jugak. ni sikit punya jelas. ye, aku terimalah kalau nak kata orang lelaki zaman sekarang dh open-minded. tapi untuk aku yg agak konservatif nih, open-minded tengkorak hang! kau tak malu ke?! tayang-tayang kat umum macam tuh? erk, aku memang tak boleh terima.

seriuss, aku yang kuno ni memang tak boleh terima.


No comments:

Post a Comment