Friday, October 19, 2012

Rare.

"Kisah aku ni rare kan?"
si kawan bertanya. aku ketawa je, lepastu cakap.

"ermm, kite semua kan rare. Mcm yang Faiz ckp..."

lalu diam.
...
...
...
...

keduan-dua manusia yg terlibat dlm perbualan datas terdiam, mencerna ayat. sekarang kalau cerita pasal Faiz rasa macam nak melalak dukacita, kecewa, sedih, segala-gala hado. Realiti tetap realiti. dulu cakap-cakap kosong je pasal hal itu. Buat-buat barang gurau je. ketawa-ketawa bila cakap hal itu. tapi langsung tak sangka, benda yg selama ni dijadikan gurauan dah jadi kenyataan. Tapi takpe, disebabkan kisah kami selalunya rare, terima dengan redho. Pasrah dan berdoa. Mungkin itu yang terbaik. hukhuk. Even susah nak biaskan diri. tapi harus cuba. 6 dah tolak 1. bukan 6 tambah 1. 

Semester ni banyak kisah. banyak cerita. Rare pula tuhh. ah! usah disebut perkataan rare itu lagi.

oh, btw..

ini semua aku anggap cabaran, dugaan dan rintangan yang membawa kemanisan. kalau tak rasa manisnya sekarang, tak apa-apa. Hari esok masih ada. Memang terasa sedikit berliku sem akhir ini. Harap-harap dipermudahkan Allah untuk segala urusan. Semoga urusan sahabat-sahabat aku yg lain jgk dipermudahkan. 


ameenn.

p/s: orang dah balik untuk cuti midbreak. aku terdampar kat sini lagi. A day before raya Haji baru balik. ahh! harap pengorbanan yang kecil ini memberi kemanisan di hari mendatang.

No comments:

Post a Comment