Thursday, December 24, 2009

mood:unhappy ;(


kata orang2 arab yg senang memuji mereka yg suka tersenyum;

muka yg berseri petanda suka memberi,dan..tentu ia bersuka cita ketika dipinta sesuatu;




aku mulakan tinta dgn bicara tentang senyum. dah macam satu penyakit misteri lagaknya aku tgk orang-orang yang payah dan tersangat susah untuk tersenyum. "maniskan muka kita dgn senyuman" tu lah pesan tok mak, nenek, mak,ayah dan rasenya dah jadik agenda turun temurun (dan secara faktanya, memang seluruh keluarga aku kaki gurau dan ketawa). tu pasal kiteorang semua awek muda!hahahaha^^..nope, back 2 da topic..

1) rase mcm org gila bile kite senyum kat someone tp dia pandang kita dgn muka dungu.( nape? perlu ke kita saling kenal untuk senyum and kau pula balas senyum aku. senyum 2 kena bayar ke?)
2) kita senyum tapi die tayang muka cam cokodok benyek. (nape? problem besar kapal selam ke? ke takut gigi emas kau jatuh tergolek-golek?)
3) kita senyum dengan muka yang punya manis, dia balas dengan muka yang sikit punya masam. (nape? kau rase macam aku pnh jadik musuh kau ke? ke aku pernah bertumbuk dengan kau?)

entah. a big question there. especially for those who really(1000x) ENJOYED as public server. haih, bak kata h*zw*n, 'takkan kau espect die nak senyum 24/7,shiema'...ok, acceptable. tp cuba fikir semula.. aku bertanya dgn penuh hemat dan cermat. bukan je tak senyum, aku pulak yang kena marah. cakap bahasa yang sendiri kurang pasti dari mana dia belajar. kasar!

lagi sekali, entah! dan aku tak kata semua yang terlibat sebagai public server tu macam tuh xD teringat time aku berurusan kat satu bank nih. boleh je dia bermanis muka, cakap elok-elok. once again, a big question there! mungkin gaji yang senyum nih lebih dari yang bermasam muka tu agaknya. mungkin juga bos mereka baik berbanding mereka yang bagai tergam bibir mereka. tak pun, yg muka masam tu lapar kut!!

Abu Darda' berkata, ' sesungguhnya aku akan tertawa untuk membahagiakan hatiku.Dan baginda Rasulullah s.a.w sendiri sekali-sekali tertawa hingga ternampak gerahamnya. demikianlah tertawanya orang-orang yang berakal dan mengerti tentang penyakit jiwa serta rawatannya.'

No comments:

Post a Comment