Tuesday, December 15, 2009

pengajaran / pembelajaran..

first;
jgn bagi malu diri sendiri..sblm tegur orang,make sure org yg kita tegur 2 adalh betul2 orang kita hajatkan nak bertegur sapa..

kisahnya bermula begini. aku dgn excited membace surat khabar bile kuar dari cafe. xmenyempat nak duduk. smbil berdiri kat tgh 2jalan tu, mulut ih lincah berborak dgn nadia. tetiba, ada sebuah kereta perdana horn kiteorng. aik, terkezut gk.. tetiba, suara pemandu perdana tu lantang berbicara;
"oiii!ape barang bace paper tgh2 jalan..?"

taaapppp!!!ak buat muka pelik.nak kata roomate aku, langsung tidak..classmate?lagi haram..sape die nih? nadia pun pndng die semacam. XKENAL POOONNNN!!!!! lame berpandangan.lama aku memandang die. demam ke die ni?
last2, minah tuh tersengih.
"sori ye, silap orang!"

peh, kalau aku jadik die, sebulan kulit muka aku ni rase cm tebal 2kaki. buat malu jek.. kot kalau die sapa dgn cara elok2 xpe la jgk. ni men sergah je..klamidomonas betuull~

bg la salam ke..sapa elok2 ke..xke ko malukan diri sendiri namanya tuh..

pengajaran: betapa kalimah 'assalamualaikum' tu pemanis pada tiap pembuka bicara

No comments:

Post a Comment