Wednesday, December 15, 2010

syabas skuad bola sepak!

MALAYSIA lwn VIETNAM
2 - 0

wink ;) wink ;)

tersenyum simpul aku bile berita harian online update latest situasi perlawanan semi final MALAYSIA lwn VIETNAM. nak tengok live kat bukit jalil, memang tak ahh kan.. nak tgk tv 1 yang siarkan secara langusng pun, memang tak ahh! tv mane lah ade. nak trun cafe, tv sekecik kotak kecemasan, mmg wt sakit mata je.mujur ade alternatif lain.. SYABAS! hehehe. dah2, engkauorang tak payah nak buat terkejut gaya badut. aku ni layan au bola sepak! sape kate perempuan tak minat bola?! eh2, sungguh silap tuh. cuma aku malas je..



ehsan BERITA HARIAN online
style safee sali raikan gol
aku sangat suka dgn JC baru malaysia ok! ade lmbng bendera malaysia kat tepi sblh kiri baju.
kalau dulu, letak lambang FAM.
SKG LAGI BAGUS!! --> bru stylo..


btw, sempat la jugak aku call adeq aku tadi, kira mcm mintak ulasan dr die plak lepas tamat game td. dr suara dan gaya nada, aku tahu adek aku pun berpuas hati dgn game mlm ni. juz katanye, malaysia kene pulun habis lagi untuk 2nd semi final kat vietnam pulak nanti. tu lah penentu untuk ke final. cumanya, ade sikit part yg kne asah lagi. so far, ikut aku yang tak berapa nak berilmu sgt nih, pttnye pemain malaysia kne bijak kawal bola. men 1-2. kdg2 aku tgk, dorang ni suka sgt simpan bola lelame. tapi takpe. aku bukanlah tergolong dikalangan manusia yang mengutuk sekeras-kerasnye ttg kelemahan MALAYSIA.

cuma ade segelintir manusia aje yang aku sendiri tak tahu mane pergi akal waras die. orang len sibuk berpusu-pusu beri sokongan pd skuad malaysia kat bukit jalil, dia plak buat andaian sendiri. pandang rendah pd skuad bola sepak negara. entah ape jadah pi sokong negara asing. nak kata die rakyat negara vietnam, tak jugak! elok je aku tengok die senang-lenang tinggal kt malaysia nih. tunjuk kad pengenalan sana-sini. pelik!

memang, aku pun tak nafikan..tengok dorang main bola boleh bikin hati panas. aku tak nak ah menipu. aku pun hangin satu badan gak masa malaysia kalah aib dengan indonessia hari tuh. waktu malaysia lawan laos time suku akhir hari tuh, hati berdebar jugak. doa biar thailand kalah di tangan indonesia. or at least, seri! and alhamdulillah, kekalahan thailand tuh, buatkan malaysia layak utk masuk separuh akhir.

kalah dikutuk, menang di kutuk.

tang ni lagi aku tak paham. hari tuh, time malaysia kalah teruk lagi dahsyat, macam-macam dah skuad bola sepak ni kena bambu. itu lah, ini lah. dan sekali lagi orang yang kurang semngt patriotiknye tuh, pertikaikan pulak kemngan malaysia malam nih. patut tak kau rase nak benam die dalam sg. gombak? tak pun, kerat je badan die 20, pastu pi aruskan kat selat melaka. senang. hantar terus pi indonesia. buang je title rakyat malaysia yang die jaja kat setiap borang yang die isi selama nih. kufur nikmat!

td kau buat andaian ala-ala paul time world cup dulu. bile kau tengok malaysia dah leading, cepat aje kau ubah topik. menggelabah ah tuh..tak paham aku. kesian pun ye gak kat orang macam nih. takde pedoman an?? kasihan..TAPI, bukan waktunya utk peminat bola malaysia berpuas hati sekarang. jagan terlalu yakin dan letak harapan terlalu tinggi utk pasukan malaysia akan masuk final.masih berbaki semi final kedua. kali ni kat vietnam plak. main kat tempat lawan, mmg kena bertahan lebih dr segi psychology. tapi , segala nye x mustahil. kalau malaysia kekalkan corak permainan, dan bermain lebih baik..insyaallah, gondol juara pun tak mustahil.

ehsan BERITA HARIAN online.
safee sali wira malaysia malam nie.. dedua gol adlh sumbgn die..



OR AT LEAST, MALAYSIA X GUNA KHIDMAT PEMAIN IMPORT!

tahniah utk kejayaan malam nih.
teruskan kejayaan sampai ke perlawanan di vietnam nanti.

No comments:

Post a Comment