Friday, March 23, 2012

hilang brutal ooiii!



hari tuh indah macam biasa. lepas isi perut merangkap brunch, aku and nadia dapat call dari pypa.
"shiem, nadia.. kin eksiden! kin eksiden!"

aku buat rileks. alah, si kin ni memang dah biasa eksiden-eksiden nih. minor eksiden tuh boleh kata macam dah sebati. sejak matric kawan dengan Kin, tahu sangat dah. even aku pun pernah terlibat sama dengan satu eksiden bersama-sama Kin time hati sedang happy nak pergi rumah terbuka time tuh. tapi itu cerita lama.

"kat mana?"


dan pypa jawab,

"tasik maryam!"


what??!! again? tasik maryam? biar betul si Kina nih. mati je call tuh, aku dengan nadia ke tempat yg dimaksudkan, tapi takde lah istilah terkocoh-kocoh. sebabnya, memang bajet eksiden kes kecil lagi terpencil je. but, sampai je kat tempat tuh, YA ALLAH! kinah?! sumpah aku kaget. terkejut habes. tak percaya dengan pe yang aku nampak. Tengok rupa kereta Kin time tuh mmg dah teruk habis dah bhgian depannya. ambulans ade kat situ dan Kina time tuh dah dekat atas stretcher dah. Masa tuh, baru aku tahu, ini bukan benda main-main! astagfirullah-al-azim. lajut-lajut aku ngan nadia jalan. dah tak nampak sesiapa dah time tuh. nampak Pypa, zizie and Boya je. padahal, ramai lagi kat tempat tuh. suara Kina menangis mengerang sakit buat aku lagi cuak. Menggigil badan tengok satu badan Kina basah lencun entah dari mana . dah takde masa nak tanya Pypa dengan Zizie pe yang jadik.


aku, Pypa, Zizie ngan Nadia ikut sama naik ambulans. sampai je klinik UIA, doktor rujuk kes Kina ke HKL. Ya Allah, time tu tak fikir pe dah. kenapa mesti sampai HKL? teruk ke keadaan Kina nih? aku tak dapat ikut sama ke HKL. maklum lah, sekarang musim lecturer bagi bom atom kat students. midterm straight 2 papers in a day. haru jugak aku. Pypa dengan Zizie yg ikut ambulans bawa Kina ke HKL. hati sumpah tak tenang. talefon asyik aku pegang biar tiap minit dapat contact pypa and zizie.


alhamdulillah, takde yang serius. hari tu mmg hari gempak. budak UIA pandai je buat spekulasi sendiri macam mana Kina boleh eksiden. yang takde kat tempat kejadian pun pandai-pandai mereka cerita. Rasanya mulut ni dah berbuih cerita bagaimana kejadian tuh jadi. ah, yang tu tak penting. yang aku tahu, kawan aku selamat dan selamat dan selamat.

mempersembahkan;

Kinah,
you made me terribly worried during that day! aku, Nadia, Zizie, Syud, Ida and Pypa sumpah gila risau tahap petala ke-10 dah. tak tipu, air mata aku yang kedekut nak tumpah ni, tewas jugak time aku berdua dengan kau dlm bilik rawatan kat Klinik UIA. tak sanggup dengar kau mintak tolong sebab sejuk gila-gila. sedih sebab aku tak bolah buat apa-apa time tuh. tak sanggup dengar kau mengerang cakap tangan kau sakit gila-gila. kau tak tahu time tuh, muka pypa ngan Zizie sumpah macam takde darah. diorang yang ade dengan kau time kejadian tuh. risau wehhh. ha, kau jangan tak tahu, se-brutal-brutal kawan-kawan kau nih, tewas jugak pada hari tuh. hilang dah brutal. sebab kau!

aish, tetiba hari tuh jadi ayu. ape jadik and pe yang kiteorng buat time tu pun dah lupa dah. sebab dah kelibut sangat. ha, lega terus hati aku bila dapat info dr pypa and zizie yang kau tak apa-apa. Alhamdulillah.

one thing,
aku sayang semua kawan-kawan aku. |sentimental nan tiba-tiba|

No comments:

Post a Comment