Thursday, March 15, 2012

kelip-kelip ku sangka api.

|salam.

pernah dengar pernah dengar? kelip-kelip ku sangka api, kalau api mana puntungnya, hilang ghaib ku sangka mati, kalau mati mana kuburnya?! ewah..ewah..tiba-tiba datang semangat waja nak menaip. serius lama tak jengah belog sendiri. ceh, padahal bz aje. sekarang pun aku curik-curik berblogging. padahal sekarang tgh discussion. ahaks! kurang hasam gelugor! si kelip-kelip sedang semangat menerangkan. haish! jahat giler kau, shiema. suka-suki gelar orang kelip-kelip.

hehe. berhenti jap. fokus dan buat-buat fokus.

okeh, ayuh kita sambung semula perihal kelip-kelip. maaf, saya memang jahat. siapa kata aku baik?! hahahaha*evil laugh*.. dlm kelas, aku mcm anti sedikit dengan seorang budak nih. sebab die pny stail ala-ala M.Daud Kilau. pakai baju kalau tak mengerlip memang taksah. brooch besar bunga kekwa sure die letak kat atas kepala die dua ketul. and sure sepadan dengan baju die. pakai rantai and gelang kristal yang ofkos kalah joyahtimah kampung sebelah. memang meriah minah ni seorang. orang kata 'shringgg..shringggg' la kalau die masuk kelas tuh. atas bawah aku tengok die, sambil hati berkata diam-diam. "mak aii, berapa lama la minah ni ambil masa bersiap nak gi kelas? berapa kotak aksesori la die ni ade?" fuhh.. bergaya mengalahkan cikgu BI sekolah aku dulu.

nak dijadikan cerita, group aku tak cukup lagi seorang member. kau rasa, ape jadik? ahah! korang memang pandai. kelip-kelip satu group dengan aku wehhh! sumpah seriau mula-mula tuh. sempat lagi bisik-bisik dengan Im, 'alamatnya kena pakai spec hitam laa im oooii" hambek kau shiema!

tapi hari ini aku dapat satu pengajaran. fullawehh! don't judge a book by its cover. semeriah-meriah die, die tu nice person lah. happy go lucky berkelip-kelip macam baju-baju die jugak. meletuuppss!! haha. die ok je. yang tak OK nye aku! apsal?! sebab die punya english bapak fluent. pe boleh buat? dah kat umah mak bagi makan belacan, hari-hari cakap melayu. aleh shiema, rendah diri letttew~ hahaha.

jadi, jangan mudah judge orang. INGAT TUH! selalu nye kita ni silap je dalm menilai orang. al-maklum lah, tak kenal maka tak cinta. ye dakk?!

kepada kelip-kelip, ampun dunia akhirat weh lepas ni tak panggil kau kelip-kelip dah. ampun!

No comments:

Post a Comment