Monday, April 8, 2013

me now

salam.

huh! me, now? seriously what?. hurmm.. no answers. diri sendiri tak tahu nak cakap what happened to myself now. Nak update belog malas weh, entah ape yang aku rajin buat agaknya. last two weeks jadi macam keling melaka-kuala lumpur-melaka. Ahhh! seriously guys, looking for a job is not easy as you might think! Padan muka dengan aku. dulu sikit kemain zemangat nak habis study but now, huh..baru aku sedar nikmatnya bergelar seorang pelajar! wuargghh! nak study! nak study! ok, bile aku cakap nak study! nak study gituh, org akan kata go futher your studies la! sambung master pulak dan me then guulllppp! Gulpp! (telan air liur besar balak) while thinking, nak further studies but not now. tunggulah.. akan datang. bile? entah. pastu korang pun akan kata yang aku ini celaru pemikiran. otak tak center dan gelabah petala ke-8!HAHA.

proses mencari kerja memang mencabar. habis keringat, wang ringgit. tu tak cerita lagi kaki berdarah-darah melecet pasal pakai kasut xbest dan berjalan kesana-kemari sepanjang hari lalu hati meratap sepi dan berkata, cepatlah balik! cepatlah balik! tapi takpe, aku inikan positif orangnya *insert poyo face here* serius, tak cuba maka tak belajar wehh! Nak sangat kerja KL kan? nak sangat kerja kan? so, susah lah kau dahulu. belajar explore benda baru, meeting other people yg lepas jumpa depa aku seriously akan kata WOOOWW! apesal hangpa semua baguih sangat nih? awat hangpa semua nih pro semacam nih? then, diri terasa kecil disitu even kalau dikira dengan kilo, berat aku dah serupa berat dua ekor ibu gajah yg ditimbang diatas dacing. dacing? dacing? ok, dacing tiada kena mengena dengan BN.

lalu belajar. ape guna dah hadap macam-macam tapi x belajar pun kan? 




aku rasa inipun dah cukup rajin aku taip byk2. haihh.. doakan aku dimurahkan rezeki utk mendapatkan pekerjaan. sebab kerja as bibik kat rumah ni gaji kurang lumayan lah. mihmihmih.

No comments:

Post a Comment