Thursday, March 3, 2011

;/

ape nak buat kalau tengah bengang?
mungkin pi tarik telinga orang yang buat kita bengang tuh.

atau
sembur die sampai sebaldi air liur?

atau
cekik die sampai die jadik hantu jahat then balas dendam terhadap kau semula?

atau
guna cara orang2 bijak pandai.

kita orang2 terpelajar.
jadi bertindak jangan ikut perasaan.
ikut hati, mati.
ikut rasa, binasa.

cuma aku doakan kau,
moga kau peroleh nikmat.
dibuka hati kau supaya tak binasakan hati orang lain.
atau lagi tepat.
aku doa,
semoga kau juga jadik orang yang mampu bertindak sebagaimana orang terpelajar berfikir.

kata apek,
bertindak mengikut arahan!
kau tak payah ikut arahan.cuma kau perlu bertindak ikut akal waras. Tuhan bagi kau akal yg waras utk berfikir.
kalau tak,
takkan kau ade kat sini kan?

jadi,
kau harus bersyukur.


dan aku,
akan terus doakan kau.
moga kau jadik lebih matang dan semakin berdikari lepas ni.
tak usah buat macam tu lagi

sakit hati aku,tahu takk?!

4 comments:

  1. biase ahh mi..tahap emosi tak stbil tuh..ahaha~

    ReplyDelete
  2. banyakan sabar.... satu hari dia akan kena juga.... mungkin lagi teruk

    ReplyDelete