Friday, December 30, 2011

sindrom orang exam

entri aku kali ini adalah berbau masam.
ouh. tidak sekali. kau cuba bayangkan yang menulis post ini adalah seorang panda yang tunggu masa nak lelap. kasi panda sikit: @_@



final exam mood.

theory takbolehpakai sangat yang aku dapat dr observations aku yg respondent nya terdiri drpd kengkawan aku sendiri *except yang memang kaki study la. dan except aku jugak!* hah! shiema bias! bias!

#seorang pelajar itu akan menjadi hebat boleh khatamkan satu buku atau bertopik-topik pelajarannya itu hanya dalam masa tidak kurang dari dua hari. walhal, tempoh 5 bulan setengah diperlukan oleh seorang lecturer untuk menghabiskan silibus tuh. cuba bagitahu aku, siapa lagi hebat sekarang??

#final exam adalah musim buas. dimana selera adalah sama seperti harimau. study=makan. kadar bergelimpangn buku adalah sama dengan kadar bergelimpangannya plastik jajan, kerepek dan paling koman pun, plastik gula-gula.

#zombi itu perkataan biasa. mampu sahaja tidur 1jam sahaja semata nak habiskan study. ini memang tidak digalakkan oleh mana-mana pakar. untuk aku, tidur 1 jam tuh lebih baik tak payah tidur terus. menambah taik mata je.

#kadar pengambilan caffeine juga adalah tinggi. yang ni memang aku tak boleh follow. aku dah pernah test ngap nescaffe 3 in 1, telan 3 paket sekaligus. kau tahu??! 3malam berterusan aku tak boleh tidor. otak kosong, badan nauzubillah punya letih tp bila pejam-pejam mata, mata tak mahu lelap. sengsara uh. sumpah aku takkan buat lagi. last aku buat pun, time matrix dulu. sekarang aku dah tak berani cuba. nnt aku jadi zombie for real. takut!

#ke toilet lebih kerap. ini memang aku perasan. bukan nak buang air. tapi pergi basahkan muka. mengantuk letteewww~

#conversation antara rakan-rakan menjadi sesuatu yang sangat membosankan. kalau terserempak kat mana-mana, perbualan pasti berkisar exam. bila exam? paper ape esok? macam mane exam tadi? dah habisstudy belum? ade hint tak? abang jaga exam tuh handsome ahh..(oopppss! ade pulekk~)

dah. panda dah mengantuk.

banyak lagi ni sindrom2 budak-budak yang exam nih.

p/s: takde kaitan dengan siapa-siapa.

No comments:

Post a Comment