Friday, November 2, 2012

Putus kawan sebab kawen.

" aku mana pernah sangka. Umur 23 dah nak jadi bini orang "

Dia kata. aku diam-diam je, sambil-sambil tu hirup air ribena. Kelass kau, jahh! apesal ek? asal sebut air ribena je terkenang kan makcik Jah. macam Mak cik Jah tuh sorang je yg mampu minun ribena. kelas sangat ke mak cik Jah tuh?

" dah kau yg pilih umur 23 tu, kan? siap nak cakap tak sangka. pooraahhh beb"

aku jawab. Dia ketawa.

"Dah sampai jodoh. Kau tak kisah kan aku jalan dulu nih? Langkah bendul nih?"

tersembur kuih tart gulung yang dalam mulut tuh. sentapp akak, dik!ouh, time nih time raya. tu yang ada kuih tart gulung dengan air ribena tuh. feeling sangat!

"Kalau aku cakap aku kesah?ape kau nak buat?"

Aku saja acah-acah. Nak tengok, sanggup ke tak die postponed kawen semata nak tunggu aku kawen dulu. semata taknak langkah bendul punya pasal. Aku berani kerat badan 14. takkan die nak tunggu aku dulu en? kalau di takdirkan aku ni kawen lg setahun dua, boleh tahan lagi. cuba kau bayang kalau ditakdirkan aku kawen 10 tahun lagi? niaya kawan tu wehhh. aku tak nak berdosa.

"Putus kawan. lepas aku kawen, kita kawan balik"

minachi sukma melati kuntum punya kawan. ni yang nak nyanyi lagu cukup...cukup.. sudah...cukup sampai di sini saja......macam nak tembak berdas-das. macam nak sumbat balang kuih raya dalam mulut die je. macam nak bom muka selenga die pun ade jugak.  bakal tunang kau tukang ketawa. elok sangat la tuh. sekapal la korang. memang merpati dua sejoli. time tuh aku kalah. Time tu je. aku bagi menang pun pasal aku taknak jatuhkan air muka kau depan mamat yang kau asyik kata rupa macam aqasya tuh. Nak termuntah hijau aku dengar. Cakap nak upp aje, taknak kalah.

happy married life, kawan. Sedihhh :(   awak nak terbang jauh. ikut hubby awak. Balik-balik nnt tahu-tahu dah ade anak rupa mat salleh. eh, kalau anak kau hensem/cantek, aku booked utk anak aku nnt. kalau tak hensem/cantek, aku tak mahuu! HAHA.

Jaga diri, jaga suami, jaga family. 
Moga bahagia sampai mati.
Sampai syurga, dengan berkat Illahi.
aameen.

No comments:

Post a Comment