Monday, November 26, 2012

with luv

salam. hekk laa! baca tajuk entry je dah rasa nak muntah hijau kan? speaking london kunun. HAHA. itu hari pergi IKEA. nak makan meatball punya pasal. sanggup beratur panjang-panjang. sanggup berdiri lama-lama sebab xde tempat duduk. sanggup segala-galanya. makan punya pasal! cuba benda lain. xdo kojo nye. at 1st, kiteorang bertiga je (aku, syud & ajwad). tiba-tiba kak ina nak join. kak ina ni sepupu den. tp dah cm member2 jgk dengan sahabat aku yg lain nih. Lalu Kak Ina join. dan tiba-tiba juga Kina called kata die dah habes program lalu nak join kami bersama. jadi plan haritu tetiba jadi meriah. elok2 plan nak makan meatball semata, dah terbuat benda lain sekali. uhh, -__- apekah? kerja menimbun, tp buat-buat macam lupa. aku lagila cam sengal. disebabkan boikot cekgu memandu aku, aku terus cancel driving class on that day. kalau nak cerita psl ape aku boikot cekgu tu, jadi panjang plak nanti entry ni. takpe ahh, tanak cerita. buat saket hati je. 

jadi, 

da meatball. tipuu la kalau aku kata tak sedapp. kalau tak sedap takdenya org beratur sepanjang-panjangnya sampai kat eskulator IKEA tuh. takdenya orang selalu update status makan meatball IKEA. memang seriously sedap. harga mmg mampu makan. one thing la yg aku suke pasal IKEA nih, harga makanan dan minuman die mmg sgt2 awesome. mana kau nak dapat harga air tin seringgit wehh? IKEA je ade. lepas tuh, kdg2 aku tak paham, IKEA ni tempat perabot, tp makanan kat sini mmg heaven giloz! kau ce try karipap die. fuhh! kau ce try eskim die. mak aii! murah pun murah. tu pasal la setiap kali weekend je, sesak kat sini. kdg2 org bkn dtg nk tgk perabot sgt pun. dtg nak makan je. hikss.

kak ina, syud and me. time ni Kina x sampai lagi.
pinggan dah licin. sila abaikan. dappnyeeee~

the ladies. Kina dah muncul. ni dah masuk plan yg bukan-bukan. yg takde dalam list masa mula-mula plan nak keluar. lompat jap pegi the Curve, nak tgk wayang. Twilight? ouucchh, tidak! kami semua bukan penggemar Twilight. takde perasaan langsung nak layan Twilight sbb kurang minat. Bila satu Mesia cm semua nak update status psl Twilight, kiteorang duduk diam-diam je. Pemerhati. 

Gilalah! aku tak penah buat kerja amek gambar dalam wayang nih. pes taim ni dek non! seb bek crowds xbape ramai. nak tahu tgk citer pe? Istanbul Aku Datang. Ni dah 2nd time utk aku dgn Kina. nak tgk  Rise of the Guardians. tapi..tapi..timing xkena. kul 10 mlm! phh, mestilah say No. Nak tengok Pitch Perfect pun kecundang jgk. semua timing tak kena. boleh tgk, tp nnt terlepas maghrib. jadi, say No jugak! layan kan jgklah cerita nih, sbb yg lagi 3 org tuh xtgk lagi.  lepas tuh, dah tak buleh nak buat ape. last2, yag last choice jgk menjadi. 

 me, syud, ajwad & Kina

habes wayang, bukan nak terus balik. bleh plak singgah mapley pekena Nan cheese ngn tandoori. peh, entah berapa kalori yg mak dah consume hari tuh. tak hingat dunia gila bab makan. lepas tuh, menggelebah bile tgk jam dah pukul 12! oh, mcm lupa plak yg kiteorang ni ade curfew time. kat mamak kemain seronok tgk bola. kemain lupa yg sebenarnya nak kena masuk gate uia. pastu, mcm lupa yg kereta ajwad takde sticker, macam lupa juga yang aku ni akan bawak orang squatting tido bilik aku. Ah, gila lah! naseb baik pak guard yg on duty time tu sempoi. selamat! HAHA. dah karang macam2 ayat, last2 bile nak masuk, pok guard angkat tgn je. hihihihi. 

Sem ni, inilah kali pertama buat keja mcm nih. sem lepas tak payah kire. byk kali buat. sem ni hidup duka gila. weekend selalu kena korban. weekend kali ni entah kenapa. semua mcm nekad plak nak lari jap dari keje menggunung. Sem ni kalau keluar, selalu rasa nestapa. sebab keluar bertujuan je. kalau ko ckp terasa nak makan Big Apple, ok fine! pegi JJ Wangsa Maju, masuk Big Apple, beli, pastu balik. Pastu kalau ko ckp nak pegi Giant beli sabun, ok,pergi Giant, beli sabun dan balik. Dulu tak. cakap nak beli sabun dekat Giant, ok. pegi Giant, beli sabun, ukur 1 Giant, singgah makan KFC, pastu tetiba sedar2 je dah ade kat Taman layang-layang Kepong, pastu balik singgah makan lagi, then, baru balik uia. nampak x? pdhal plan nk beli sabun je. takpun, niat sblm keluar dr uia tu nak gi Giant utk beli stationary, lepastu tiba-tiba ke Putrajaya, lepak kat Bangi, makan sate, baru ingat nak balik! eh2, mcm mane kau boleh terpegi Putrajaya pdhal nak ke Giant je tuh? hermmm, itu cerita dululah. sekarang tak. sem ni tak. sem ni jadi bdk skema. nak keluar pun pikir seribu kali. Sem ni rasa cm tak cukup masa. Rasa cm "eh, dah bulan doblas????" haa..cenggituuu.





adakah itu sindrom bdk semester akhir? aku pun tak paham.

No comments:

Post a Comment