Monday, June 24, 2013

2 weeks ago.



2 minggu lepas adalah minggu-minggu ajaib bagikuh. Pheww! *lap peluh*

       1. Petronas Pam Station at Merlimau.
Terrible experienced that i ever had i guess (plus driving school. Heheh). Lasted only for  4 days. Ahh, kerja jadi cashier je shiema pun hooii!  I can’t stand dengan orang-orang yg langgar rules tapi die sibuk mengajar orang rules. ‘Orang-orang’ (plural oke) bukan orang.  Dan, aku simpulkan, bekerja dibawah satu bumbung dengan orang yg kau kenali adalah sangat tidak cool. Please peeps, try to avoid this. Please! Selepas bekerja 4 hari, 4 hari yg hari-hari adik kena dengar aku ngadu macam-macam*dan nanges jgk*, then, me decided utk berhenti. Bye! Bye petronas Merlimau.

       2. Got another interview session.
Itu cerita Khamis lepas. Its so sudden. Sebab aku baru apply that job seminggu sebelum tuh. By pos pulak tuh! Haha. Alhamdulillah, masih ada yang sudi untuk panggil aku interview. Dah pergi 2 interview sessions before, tp xde +ve feedback. Sangat berharap interview kali ini berjaya. Sangat.

     3. Cikgu sandaran.
Hari yg sama, lepas tamat interview tuh, pergi tgk World War Z dengan Angah. Time nak amik spek 3D, ade getaran jiwa dalam handbag. Hahaha. Aku kalau nombor-nombor office yg call ni, mulalah menggelabah semacam. Alhamdulillah, dapat phone called suruh melapor diri as cikgu sandaran/ganti dekat tadika JAIM. Lega, at least, aku dapat kerja yg aku minat even utk sementara je. Sebab, nak raya ni wehh! Gila kau, dah habis belajar tapi nak suruh mak tanggung baju raya lagi? Mestilah taknak weh. Sepatutnya, turn aku dah ni membeli utk keluarga plak. Tapi, apekandaya, belum ade rezeki lg. Huhuhu.

     4. Kembali ke gua.
 Blackberry gua rosak! Jadi, back to cave la shiema hoii! Errr, serius, kelabu hari-harikuh. Da worst part iz, dah la tgh pokai nak repair bb nih, pastu kena topup pulak wehh! Dah berapa lama aku tak topup nih. Tiba-tiba didalam keadaan pokai ini, aku kena membeli prepaid utk membuatkan handphone mak yg ku pinjam ini bernyawa. Ahhhh! Duit! Duit!

  5. Jerebu.
Oke, ini masalah umat sejagat. Kbai.

No comments:

Post a Comment